Skip to main content

Takie akcje jak #zostańwdomu czy stay-at-home spowodowały, że ludzie mają więcej czasu i motywacji, aby zadbać o mieszkania, zwłaszcza pod kątem ich wpływu na zdrowie. Tak przynajmniej wynika z badań Harris Poll, przeprowadzonych dla ECOS Paints, amerykańskiego producenta ekologicznych farb. Wynika z nich, że 69 proc. ankietowanych za sprawą Covid19 podjęło lub planuje działania, które ich środowisko domowe uczynią bardziej sprzyjającym zdrowiu.

Najważniejsze metody jakich się imają są najprostsze – przede wszystkim 45 proc. ankietowanych częściej niż wcześniej czyści i sprząta dom (co można zresztą powiązać z prostym faktem, że spędzają tu więcej czasu stąd też porządki robi się częściej). Niewiele mniej liczna jest jednak grupa osób, które planują bądź już „używają ekologicznej farby, częściej zmieniają filtry powietrza, kupiły oczyszczacze powietrza oraz wprowadziły do domu więcej roślin”. Taką deklarację złożyło 43 proc. ankietowanych. Jednym z tematów przewodnich jest w tym względzie eliminacja Lotnych Związków Organicznych (LZO), czyli emitujących gaz substancji, które mają niekorzystny wpływ na zdrowie. Można je znaleźć np. w farbach, lakierach, środkach czyszczących, a nawet odświeżaczach powietrza. Ich toksyczne opary mogą powodować bóle głowy i zawroty głowy, podrażnienie dróg oddechowych, a nawet zaburzenia widzenia.

Widoczne jest także przejście w stronę bardziej naturalnych produktów i substancji, chociaż tu już w znacznie mniejszej skali – 17 proc. osób zadeklarowało, że przerzuca się na naturalne lub wolne od chemikaliów produkty gospodarstwa domowego, a 12 proc. przestaje używać agresywanych chemikaliów jako środków czyszczących. „Działamy w branży dekoracji wnętrz od ponad 30 lat i uważamy, że te zmiany zachowań konsumenckich znacząco zmienią branżę. Nasze farby pierwotnie stworzyliśmy jako rozwiązanie dla osób o wrażliwości chemicznej, w tym dzieci i niemowląt, które nie tolerują silnych zapachów i silnych chemikaliów. Tymczasem dzisiaj ECOS staje się popularnym produktem na szerokim rynku konsumenckim.” mówi Julian Crawford, CEO firmy ECOS.

/Fot: Ksenia Chernaya from Pexels//


PRZECZYTAJ TAKŻE:

Jeszcze nie dodano komentarza!

Twój adres nie będzie widoczny publicznie.

Najpopularniejsze teksty

Beton bez cementu

Miesięczny bilet napędza kolej

Kopenhaga pełna osiedli z kontenerów

Elektryczne taksówki niebawem polecą

Biblioteki na kółkach

Koniec poczty lotniczej

Ludzie uczą mówić rośliny