Skip to main content

Utrudnić życie właścicielom SUV-ów

Przed takim wyborem stanęli mieszkańcy Paryża, którzy wkrótce zagłosują za specjalnymi, bardzo wysokimi stawkami parkingowymi dla SUV-ów. Referendum w tej sprawie odbędzie się 4 lutego, a pytanie brzmi: „Za czy przeciw stworzeniu specjalnej stawki za parkowanie ciężkich, nieporęcznych i zanieczyszczających środowisko samochodów osobowych?”

SUV-y systematycznie zwiększają swoją popularność i powoli stają się niemal standardem motoryzacji. We Francji widać to bardzo dobrze. Jeszcze dziesięć lat temu ich udział w rynku motoryzacyjnym wynosił 19 proc., a dziś z badania przeprowadzonego przez firmę C-Ways wynika, że 38 proc. Francuzów porusza się tymi pojazdami. A jako, że zazwyczaj są większe od zwykłych pojazdów, to władze Paryża zaproponowały, aby podnieść im stawki parkowania.

W mieście istnieją dwie strefy opłat za parkowanie: w centrum miasta (dzielnice od 1 do 11) oraz obrzeża (dzielnice od 12 do 20). Standardowo za godzinę postoju w pierwszej z nich trzeba zapłacić 6 euro, a w drugiej 4 euro. Propozycja cenowa specjalnych stawek dla SUVów jest dość zaporowa: w dzielnicach od 1 do 11 wyniosłaby 18 euro za godzinę , a w dzielnicach od 12 do 20 odpowiednio 12 euro za godzinę. Byłoby to więc potrojenie stawki mimo, że mówimy o samochodach tylko o kilka procent dłuższych i szerszych – dla porównania wymiary najpopularniejszej dziś Toyoty Corolli to 4,37 m długości na 1,79 m szerokości, podczas gdy topowy SUV tej marki RAV4 ma rozmiary 4,6 m na 1,85 m.

Wygląda więc na to, że władzom Paryża bardzo zależy na utrudnieniu życia właścicielem tego typu pojazdów i sięgają po ciężką amunicję. To nie pierwsza tego typu akcja na ulicach miasta bazująca na negatywnych sentymentach bardziej aktywnej części mieszkańców. W kwietniu ub.r. zorganizowane zostało już referendum w sprawia zakazu używania współdzielonych hulajnóg. Poszła na nie właściwie tylko niewielka grupa ich przeciwników – za zakazem oddano 89 proc. głosów, ale w referendum wzięło udział zaledwie 7,46 proc. mieszkańców – a mimo to władze Paryża jego wynik uznały za wiążący. Podobny scenariusz kreśli się dziś dla właścicieli SUV-ów.    

 

Jeszcze nie dodano komentarza!

Twój adres nie będzie widoczny publicznie.

Najpopularniejsze teksty

Zielone uliczki pod pergolami

Amerykańscy nafciarze hojni dla obcych rządów

Płacimy drożej za upalne lato

Brytyjczycy błyskawicznie wygasili węglowe piece

Budynki zero waste

Shein ma spore kłopoty przez greenwashing