Skip to main content

Nie tylko wegeburgery i bezmięsne polędwiczki z kurczaka. Dziś świat zachwyca się także „wieprzowiną” pochodzenia roślinnego: Impossible Pork został właśnie uhonorowany nagrodą 2022 World Changing Ideas Awards przyznawaną przez magazyn Fast Comapny.

To kolejna odsłona możliwości słynnej już firmy Impossible Foods, która wraz z Beyond Meat zapoczątkowała wegetariańską rewolucję wśród zwolenników mięsa. Impossible Pork to zamiennik mielonej wieprzowiny, która zrobiła furorę podczas blind testu, jaki producent sztucznego mięsa przeprowadził w Hong Kongu. Konsumenci uznali, że od prawdziwej, wolą wieprzowinę roślinną. Wyższą ocenę uzyskała w każdym aspekcie: smaku, konsystencji, wyglądu i ogólnej atrakcyjności. Przypomnijmy, że wcześniej Impossible Foods opracował zamiennik mielonej wołowiny i to właśnie ona stała sie podstawą nowego produktu.

„Wykorzystaliśmy tę samą platformę technologiczną, którą mieliśmy dla mielonej wołowiny, a następnie, dzięki dogłębnemu zrozumieniu, jakie cechy sensoryczne różnią się między tymi produktami i funkcjonalnością używanych przez nas składników, mogliśmy pociągnąć za różne dźwignie, aby zmienić wrażenia sensoryczne”. mówi Laura Kliman, dyrektor ds. rozwoju nowych produktów w Impossible Foods, która przekonuje, że mielona wieprzowina w stosunku do wołowiny jest  delikatniejsza i ma bardziej neutralny smak. „Uzyskanie takiego smaku wieprzowiny i czegoś, co będzie naprawdę uniwersalne pod względem różnych zastosowań kulinarnych, jest o wiele bardziej wyrafinowane. To było jedno z największych wyzwań”, dodaje

Poza warstwą smakową oraz kwestią wpływu na środowisko kluczową – sztuczna wieprzowina potrzebuje 85 proc. mniej wody i powoduje emisję 73 proc. mniej CO2przewagą są jej parametry żywieniowe. Impossible Pork zawiera 18 gr białka, 37 proc. mniej kalorii, 59 proc. mniej tłuszczu całkowitego i 0 mg cholesterolu w porównaniu z prawdziwą mieloną wieprzowiną. Jej bazą jest koncentrat białka sojowego wzbogacony olejami roślinnymi oraz naturalnymi aroamtami. Podobnie jak w przypadku Impossible Burger, firma wprowadziła wieprzowinę najpierw do wybranych restauracji, a później do sklepów spożywczych. Znaczenie tego produktu jest jeszcze ważniejsze niż roślinnej „wołowiny”, bo mielona wieprzowina jest znacznie popularniejsza w kuchniach całego świata.


/Fot: Impossible Pork//

 

Jeszcze nie dodano komentarza!

Twój adres nie będzie widoczny publicznie.

Najpopularniejsze teksty

Biblioteki na kółkach

Koniec poczty lotniczej

Ludzie uczą mówić rośliny

Bezpieczne przejście dla pum

Szybowce przyszłością lotnictwa

Elektroliza dobra na wszystko