Skip to main content

Nie tylko wegeburgery i bezmięsne polędwiczki z kurczaka. Dziś świat zachwyca się także „wieprzowiną” pochodzenia roślinnego: Impossible Pork został właśnie uhonorowany nagrodą 2022 World Changing Ideas Awards przyznawaną przez magazyn Fast Comapny.

To kolejna odsłona możliwości słynnej już firmy Impossible Foods, która wraz z Beyond Meat zapoczątkowała wegetariańską rewolucję wśród zwolenników mięsa. Impossible Pork to zamiennik mielonej wieprzowiny, która zrobiła furorę podczas blind testu, jaki producent sztucznego mięsa przeprowadził w Hong Kongu. Konsumenci uznali, że od prawdziwej, wolą wieprzowinę roślinną. Wyższą ocenę uzyskała w każdym aspekcie: smaku, konsystencji, wyglądu i ogólnej atrakcyjności. Przypomnijmy, że wcześniej Impossible Foods opracował zamiennik mielonej wołowiny i to właśnie ona stała sie podstawą nowego produktu.

„Wykorzystaliśmy tę samą platformę technologiczną, którą mieliśmy dla mielonej wołowiny, a następnie, dzięki dogłębnemu zrozumieniu, jakie cechy sensoryczne różnią się między tymi produktami i funkcjonalnością używanych przez nas składników, mogliśmy pociągnąć za różne dźwignie, aby zmienić wrażenia sensoryczne”. mówi Laura Kliman, dyrektor ds. rozwoju nowych produktów w Impossible Foods, która przekonuje, że mielona wieprzowina w stosunku do wołowiny jest  delikatniejsza i ma bardziej neutralny smak. „Uzyskanie takiego smaku wieprzowiny i czegoś, co będzie naprawdę uniwersalne pod względem różnych zastosowań kulinarnych, jest o wiele bardziej wyrafinowane. To było jedno z największych wyzwań”, dodaje

Poza warstwą smakową oraz kwestią wpływu na środowisko kluczową – sztuczna wieprzowina potrzebuje 85 proc. mniej wody i powoduje emisję 73 proc. mniej CO2przewagą są jej parametry żywieniowe. Impossible Pork zawiera 18 gr białka, 37 proc. mniej kalorii, 59 proc. mniej tłuszczu całkowitego i 0 mg cholesterolu w porównaniu z prawdziwą mieloną wieprzowiną. Jej bazą jest koncentrat białka sojowego wzbogacony olejami roślinnymi oraz naturalnymi aroamtami. Podobnie jak w przypadku Impossible Burger, firma wprowadziła wieprzowinę najpierw do wybranych restauracji, a później do sklepów spożywczych. Znaczenie tego produktu jest jeszcze ważniejsze niż roślinnej „wołowiny”, bo mielona wieprzowina jest znacznie popularniejsza w kuchniach całego świata.


/Fot: Impossible Pork//

 

Jeszcze nie dodano komentarza!

Twój adres nie będzie widoczny publicznie.