Skip to main content

Pociągi przewożące pasażerów z Paryża do Londynu tunelem biegnącym pod kanałem La Manche dość szybko odniosły sukces, skutecznie rywalizując z połączeniami lotniczymi na tym krótkim, acz dość popularnym odcinku. Już nie długo mogą stać się jeszcze atrakcyjniejsze i dostępniejsze dla jeszcze większej ilości osób, dzięki pomysłowi na obniżenie cen biletów.

Getlink, firma obsługująca tunel wpadła na pomysł, który sprawi, że ich ceny spadną 25-30 proc. Firma ma zamiar wykorzystać francuski model tańszej podróży międzymiastowej, który polega na używaniu się stacji podmiejskich oraz starszych torów, na których cena kilometr jest niższa. Tak działają obecne tanie linie kolejowe we Francji: Izy i Ouigo. Usługa Ouigo między Paryżem a Marsylią może na przykład wymagać od pasażerów wsiadania do pociągu na przedmieściach Marne La Vallée, ale czas podróży trwający trzy godziny i dziewiętnaście minut jest tylko o cztery minuty dłuższy niż najszybsza usługa wykonywana przez TGV , Francuską linię kolejową dużych prędkości.
Londyn znalazł już odpowiedniego kandydata na taki obiekt – Stratford International Station. Jest to stacja obok parku olimpijskiego zbudowana na olimpiadę w 2012 roku w celu lepszej organizacji przyjazdów na imprezę, jednak od tej pory nie jest zbytnio używana. Sama stacja oprócz bycia w dobrym stanie i posiadania infrastruktury potrzebnej na przyjmowanie międzynarodowych pociągów jest świetnie skomunikowana.

W Paryżu z kolei najlepszym pomysłem wydaje się wykorzystanie stacji kolejowej w pobliżu lotniska Charlesa de Gaulle’a. Stacja jest już wykorzystywana przez niektóre usługi Ouigo, a jej lokalizacja pozwala na możliwość dzielenia pracowników granicznych z lotniskiem.
Zgodnie z nowym rozwiązaniem czas podróży będzie o około 40 minut dłuższy co w stosunku do różnicy cenowej jest spokojnie do zaakceptowania. To również ceny i łatwość podróży pociągiem mogą spowodować odejście od podróży samolotem, na tym odcinku, co będzie z kolei bardzo korzystne dla środowiska.

Jeszcze nie dodano komentarza!

Twój adres nie będzie widoczny publicznie.

Najpopularniejsze teksty

Beton bez cementu

Miesięczny bilet napędza kolej

Kopenhaga pełna osiedli z kontenerów

Elektryczne taksówki niebawem polecą

Biblioteki na kółkach

Koniec poczty lotniczej

Ludzie uczą mówić rośliny