Inteligentna jazda po Rzeszowie

  • Data: 27 stycznia 2016 ·
  • Autor: ·
Inteligentna jazda po Rzeszowie
Share

/Fot:mwmarchitekci//
Wraz z nadejściem styczniowej fali mrozów o rzeszowskim transporcie miejskim głośno zrobiło się głównie za sprawą ogrzewanego przystanku, który dwa miesiące wcześniej stanął przy Galerii Graffica. Pomysł spodobał się na tyle, że miasto szykuje się do kolejnych – około 10 podobnych przystanków ma stanąć w najbardziej uczęszczanych miejscach. Tyle jeśli chodzi o komfort cieplny pasażerów.

Specjalistyczne, międzynarodowe media zajmujące się inteligentnymi systemami transportowymi, takiej jak ITS International bardziej rozpisywały się raczej o postępie Rzeszowa w budowaniu smart-city. W szczególności chodzi o nową platformę pozwalającą na bezprzewodowe przesyłanie danych i zarządzanie ruchem w mieście. Rzeszów zaopatrzył się w specjalne nadajniki VectaStar PMP opracowane przez Cambridge Broadband Networks (CBNL). “To urządzenia jest idealne dla tej skali miast. Kluczowa ich zaleta to dobre zbilansowanie przepustowości, elastyczności oraz ceny” mówi Patrick Dravet, wiceprezes ds. sprzedaży w Europie w CBNL.

Projektowany inteligentny system transportowy (ITS) wprowadzi zintegrowany system komunikacyjny, który połączy ze sobą pojazdy transportu miejskiego, system zarządzania ruchem i dotrze do samych pasażerów. „Dzięki temu ruch w mieście ma być szybszy, prostszy i bardziej bezpieczny”, zapewniają przedstawiciele CBNL.
Sieć połączy ze sobą m.in. system zarządzania światłami na 50 miejskich skrzyżowania, elektroniczne punkty informacji dla pasażerów i automaty biletowe. Będzie też spięty z systemem zarządzania kryzysowego.

Jak przekonują władze miasta zintegrowany system komunikacyjny kontorlowany z jednego miejsca ułatwi monitorowanie i zarządzanie ruchem. Szybciej da się udrażniać ulice i rozładowywać korki. Można też będzie stworzyć cały pakiet usług dla pasażerów (chociażby system informacji na temat czasu przejazdu). Władze Rzeszowa szczególnie chwalą też oszczędności jakie przyniesie całe przedsięwzięcie – będzie połowę tańsze niż tradycyjna sieć kablowa.


PRZECZYTAJ TAKŻE:

PRZYSZŁOŚĆ TRANSPORTU: AUTONOMICZNY TRÓJKOŁOWIEC NA BATERIE DO OLSZTYNA WRÓCIŁY TRAMWAJE SAMOCHODOM PRZYSZŁOŚCI CORAZ BLIŻEJ DO TRANSFORMERSÓW