Skip to main content

O tym, że rzeki wciąż mogą być atrakcyjną infrastrukturą transportową przekonuje Paryż do spółki z Ikeą. Francuska stolica i szwedzka firma od grudnia ubiegłego roku (2022) udrożniły Sekwanę jako trasę dostaw mebli.

W inicjatywie tej bierze udział także region Île-de-France, a wszystko odbywa się w ramach strategicznego planu dekarbonizacji transportu towarowego i logistyki w jednej z najważniejszych metropolii starego kontynentu. Aby projekt zrealizować sama IKEA nawiązała współpracę z firmą logistyczną Box2Home, dzięki której stworzyła intemodalny model bardziej ekologicznych dostaw. Program ten łączy barki rzeczne i pojazdy elektryczne, które dokonują dostaw tzw. ostatniej mili bezpośrednio do domów klinetów. Trasa dostaw wiedzie z centrum dystrybucyjnego w porcie Gennevilliers (na północno-zachodnich obrzeżach paryskiej metropolii), które łodziami płyną do portu Bercy w 12. dzielnicy, a następnie są rozwożone po mieście.

Nowe rozwiązanie pozwala na dostarczanie całej gamy produktów Ikea do wszystkich mieszkańców Paryża emitując do pięciu razy mniej CO2 niż dostawa transportem drogowym. Co więcej, wykorzystanie rzeki zmniejsza także ruch na drogach rocznie oszczędzając około 300 000 kilometrów tras. „ Jesteśmy dumni, że jesteśmy pionierami w tej dziedzinie i wprowadzamy dostawy przez Sekwanę w Paryżu. Dzięki tej innowacji robimy ważny krok we wspieraniu rozwoju dostaw do domu przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko” – mówi Emma Recco z Ikea France, która już planuje rozwój trasy. W 2026 roku łodzie zaczną pływać także do Limay leżącego 50 km na wchód od Paryża.

Jeszcze nie dodano komentarza!

Twój adres nie będzie widoczny publicznie.

Najpopularniejsze teksty

Beton bez cementu

Miesięczny bilet napędza kolej

Kopenhaga pełna osiedli z kontenerów

Elektryczne taksówki niebawem polecą

Biblioteki na kółkach

Koniec poczty lotniczej

Ludzie uczą mówić rośliny