Badanie przeprowadzone przez First Insight oraz Baker Retailing Center przy Wharton School of the University Pennsylvania wskazują, że młodzi ludzie nie tylko są najbardziej wrażliwi na zrównoważone podejście do zakupów, ale także przekonuje do tego swoich rodziców z pokolenia X. Jednym z obszarów w którym widać to najbardziej są zakupy z tzw. drugiej ręki.
Ich popularność znacząco wzrosła we wszystkich grupach wiekowych – badanie First Insight oraz Baker Retailing Center dzieli konsumentów na cztery pokolenia: Boomersów, X, Y oraz Z – a jak widać na zestawieniu postęp w ciągu dwóch ostatnich lat jest imponujący. Dziś robi to już 85 proc. osób z trzech młodszych pokoleń oraz 81 proc. najstarszych kupujących.
Badanie zidentyfikowało też pięć sposobów robienia bardziej zrównoważonych zakupów. Najpopularniejsza jest odsprzedaż, najczęściej z wykorzystaniem serwisów internetowych (resale/recommerce – 84 proc.), później mamy wymianę ubrań (tak robi 22 proc. osób) oraz serwis sprzedającymi produkty w subskrypcji jak StitchFix, Le Tote, Birchbox (21 proc. – nie wyjaśniono jednak na czym polega aspekt „sustaiable” w tego rodzaju zakupach). Mniej popularne są serwisy peer-to-peer (np. Depop czy Storr) oraz wynajem rzeczy.
Co nie jest zaskoczeniem podstawowym motywem dokonywania zakupów z drugiej ręki są ich ceny (27 proc. wskazań), co najbardziej doceniają najstarsi i najmłodsi kupujący – wynika to z faktu, że ich siła nabywcza jest mniejsza niż pracującego pokolenia X i Y. Dopiero na kolejnych miejscach pojawiają się takie motywy jak troska o środowisko, zrównoważone zakupy w obiegu zamkniętym.
Na rynku wtórnym najczęściej kupuje się odzież (22 proc. wskazań), buty (17 proc.), biżuterię i zegarki (15 proc.) oraz torebki i akcesoria (15 proc.). Większość konsumentów kupując z drugiej ręki spodziewa się otrzymać od 10 do 20 procent. opustu w stosunku do ceny pierwotnej o ile w grę w chodzą przedmioty nieużywane lub „jak-nowe”.
Jeszcze nie dodano komentarza!