Skip to main content

Na początku tego miesiąca burmistrz Pittsburgha Bill Peduto zaprezentował Move PGH, aplikację łączącą w sobie wszystkie możliwości przemieszczenia po mieście, od transportu publiczne po wspólne przejazdy skuterami czy wypożyczenie roweru. 

Cel jest prosty: przyjazna i intuicyjna platforma ma sprawić, że więcej mieszkańców Pittsburgha zostawi samochód w domu albo nawet całkowicie się go pozbędzie. Dzięki Move PGH przeskakiwanie między autobusem, rowerem, hulajnogą, pociągiem czy też pokonywaniem części trasy na piechotę, ma być prostsze niż do tej pory. Aplikacja sama  automatycznie łączy te wszystkie możliwości, proponując użytkownikom najbardziej optymalne rozwiązanie transportowe, jednocześnie pokazując o ile w ten sposób szybciej pokonają daną trasę w porównaniu z tym jakby korzystali z samochodu. Move PGH pozwala oczywiście nie tylko planować, ale tez opłacić cały przejazd. Dzięki swojej “lokalności” i zaprojektowaniu Move PGH specjalnie pod potrzeby Pittsburgha, aplikacja jest dużo precyzyjniejsza w porównaniu z rozwiązaniami oferowanymi na przykład przez Google Maps. 

Przy okazji pozbawiona jest też komercyjności tego rodzaju usług (gdy na przykład promowany jest dany środek transportu, nie ze względu na komfort czy szybkość połączenia, ale ze względu na komercyjną współpracę aplikacji z operatorem danych usług). Kolejną zaletą jest możliwość wspierania uboższych mieszkańców Pittsburgha, oferując im automatycznie możliwości zniżek na usługi transportowe. „Move PGH to jedna aplikacja, w której wszystko masz jest w jednym miejscu i jest to bardzo intuicyjne” — mówi Karina Ricks, dyrektor Departamentu Mobilności i Infrastruktury w Pittsburghu. Uważa, że Move PGH pomoże mieszkańcom uniknąć zmartwień, jeśli spóźnią się na autobus lub nie będą mogli znaleźć e-hulajnogi: „Jeśli mój plan A się nie powiedzie, jest plan B i plan C, aby dostać się tam, gdzie potrzebuję”.

Jeszcze nie dodano komentarza!

Twój adres nie będzie widoczny publicznie.

Najpopularniejsze teksty

Mała farma w każdym domu

SUVy zabijają elektromobilność

5 strategii zrównoważonego transportu

Kurnik wolnowybiegowy

ESG zmienia polski biznes

Paryż będzie cały dla rowerów