Skip to main content

Gdy kryzys epidemiologiczny nie odpuszcza, pojawiają się pierwsze podręczniki jak planować życie w mieście z zachowaniem odpowiedniego dystansu społecznego. Taki właśnie Design for Distancing Ideas Guidebook przygotowało Baltimore do spółki z Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health, the Baltimore Development Corporation oraz miejskimi społecznikami z Neighborhood Design Center.

Przewodnik zawiera 10 planów tworzenia tymczasowych, niedrogich do zagospodarowania przestrzeni, które zwiększają ich użyteczność, a jednocześnie umożliwiają utrzymanie interakcji społecznych w odpowiednim dystansie na ulicach, chodnikach, parkingach, skwerach etc. Wybór został dokonany z puli 162 zgłoszeń firm architektonicznych i planistycznych. Projekty opracowano z uwzględnieniem potrzeb Baltimore, niemniej można je dostosować do dowolnego miasta.

Mamy tu więc, m.in.:

„Curblet Commons” czyli projekt przekształcenia przychodnikowych pasów do parkowania aut w przestrzeń publiczną zarezerwowaną dla społeczności lokalnych, sklepów, gastronomii etc.

„MicroDistrict” czyli wykorzystanie miejskich placów do stworzenia tymczasowego wielofunkcyjnego hubu osiedlowego gdzie będzie miejsce na zajęcia dla dzieci, punkt kontroli zdrowia, food trucków, mobilnej spiżarni, a nawet fryzjera, czy mobilnej biblioteki. Tak aby mieszkańcy mieli dostęp do tych usług bez konieczności korzystania ze środków transportu,

„Space Frame” to cały zestaw konstrukcji i mebli, który pozwala m.in. sklepikarzom oraz restauratorom na łatwe i bezpieczne wyprowadzenie na zewnątrz całego procesu sprzedaży i obsługi klientów

„Organizing the Street” to cały koncept reorganizacji ulic (łącznie z wyłączaniem niektórych z ruchu samochodowego) i właściwego oznaczania przestrzeni, aby utrzymać właściwy dystans społeczny.

„To była świetna okazja, aby przemyśleć, jak korzystamy z przestrzeni publicznych i jak korzystamy z ulic. Czy możemy mieć miejsca, które rzeczywiście dają ludziom warunki do bezpiecznego gromadzenia się?” mówi Keshia Pollack Porter, profesor polityki zdrowotnej w Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health.


PRZECZYTAJ TAKŻE:

Jeszcze nie dodano komentarza!

Twój adres nie będzie widoczny publicznie.

Najpopularniejsze teksty

Beton bez cementu

Miesięczny bilet napędza kolej

Kopenhaga pełna osiedli z kontenerów

Elektryczne taksówki niebawem polecą

Biblioteki na kółkach

Koniec poczty lotniczej

Ludzie uczą mówić rośliny