Skip to main content

To koniec królowania marek. Dziś liczy się przede wszystkim czy produkt jest tworzony w sposób zrównoważony. A im młodsi klienci, tym bardziej to cenią, wynika z raportu First Insight oraz the Baker Retailing Center, działającego na Wharton School of the University Pennsylvania.

W swoim najnowszym raporcie wspólnie badali postawy konsumentów dzieląc ich przede wszystkim na poszczególne pokolenia. Porównywali ich podejście do obu cech produktu i wyraźnie wyszło, że status marki spada systematycznie od trzech pokoleń – swój szczyt osiągnął w przypadku tzw. pokolenia X, czyli dzisiejszych 40 – 50 latków (66 proc. wskazań). Również jednak w ich przypadku ważniejsze jest to czy produkt został wytworzony w sposób zrównoważony (73 proc.) i to właśnie X-ersi jako pierwsi zaczęli na to tak bardzo zwracać uwagę. Dwa kolejne pokolenia do tego atrybutu odnoszą się w podobny sposób – przy czym najważniejszą kwestią jest to dla Millenialsów.

Niezwykle ciekawa jest przy tym jednak ewolucja postaw. W raporcie przedstawiono dane z 2019 i 2021 roku z których wynika, że kwestia „sustainable” generalnie zyskuje na znaczeniu. Najbardziej umocniły się wśród Xersów i Millenialsów, ale co może zaskakiwać straciły nieco na znaczeniu dla Generacji Z, w przypadku której to kwestia najmocniej przeważająca ponad siłą marki.

Nie zmienia to faktu, że konsumenci oczekują, że marki w coraz większym stopniu będą dbały o to, aby produkty były tworzone w sposób bardziej zrównoważony. Tu ocena jest bardzo spójna bez względu na wiek – uważa tak średnio trzy czwarte przedstawicieli każdego pokolenia.    

/Fot: Pxfuel//

 

Jeszcze nie dodano komentarza!

Twój adres nie będzie widoczny publicznie.

Najpopularniejsze teksty

Brytyjczycy błyskawicznie wygasili węglowe piece

Budynki zero waste

Shein ma spore kłopoty przez greenwashing

Stacje paliw przyszłości

CO2 trzeba potraktować jak surowiec

Second hand walczy z Fast Fashion