Skip to main content

To koniec królowania marek. Dziś liczy się przede wszystkim czy produkt jest tworzony w sposób zrównoważony. A im młodsi klienci, tym bardziej to cenią, wynika z raportu First Insight oraz the Baker Retailing Center, działającego na Wharton School of the University Pennsylvania.

W swoim najnowszym raporcie wspólnie badali postawy konsumentów dzieląc ich przede wszystkim na poszczególne pokolenia. Porównywali ich podejście do obu cech produktu i wyraźnie wyszło, że status marki spada systematycznie od trzech pokoleń – swój szczyt osiągnął w przypadku tzw. pokolenia X, czyli dzisiejszych 40 – 50 latków (66 proc. wskazań). Również jednak w ich przypadku ważniejsze jest to czy produkt został wytworzony w sposób zrównoważony (73 proc.) i to właśnie X-ersi jako pierwsi zaczęli na to tak bardzo zwracać uwagę. Dwa kolejne pokolenia do tego atrybutu odnoszą się w podobny sposób – przy czym najważniejszą kwestią jest to dla Millenialsów.

Niezwykle ciekawa jest przy tym jednak ewolucja postaw. W raporcie przedstawiono dane z 2019 i 2021 roku z których wynika, że kwestia „sustainable” generalnie zyskuje na znaczeniu. Najbardziej umocniły się wśród Xersów i Millenialsów, ale co może zaskakiwać straciły nieco na znaczeniu dla Generacji Z, w przypadku której to kwestia najmocniej przeważająca ponad siłą marki.

Nie zmienia to faktu, że konsumenci oczekują, że marki w coraz większym stopniu będą dbały o to, aby produkty były tworzone w sposób bardziej zrównoważony. Tu ocena jest bardzo spójna bez względu na wiek – uważa tak średnio trzy czwarte przedstawicieli każdego pokolenia.    

/Fot: Pxfuel//

 

Jeszcze nie dodano komentarza!

Twój adres nie będzie widoczny publicznie.