Skip to main content

Koniec poczty lotniczej

Oto kolejny front, z którego wypierane są samoloty: Deutsche Post zrezygnował z poczty lotniczej. Ostatni przelot odbył się 28 marca na trasie Berlin Stuttgart.

Chodzi o loty krajowe, które funkcjonowały przez 63 lata. Kiedyś ceniona usługa zaczęła tracić na popularności w sytuacji, gdy znacznie sprawniejsza stawała się logistyka kołowa. Na koniec Deutsche Post został z sześcioma samolotami latającymi na trzech trasach: Stuttgart-Berlin, Hanower-Monachium i Hanower-Stuttgart. Każdej nocy przewoził 1,5 mln przesyłek. Od kwietnia poczta na terenie Niemiec jest rozwożona ciężarówkami i pociągami (samoloty pozostaną w użyciu tylko na trasach międzynarodowych).

Dla Deutsche Post to ważny krok na drodze do zmniejszenia emisyjności usług logistycznych. Celem jest, aby ślad węglowy przesyłek zmniejszyć o 80 proc. Aby to osiągnąć, alternatywą nie mogą być jednak auta spalinowe, ale pojazdy napędzane silnikami elektrycznymi. Z kolei takie zobowiązanie, na razie na terenie samego Paryża, złożyła za to poczta francuska.

/Fot: scholty1970 via Greenpix// 

Jeszcze nie dodano komentarza!

Twój adres nie będzie widoczny publicznie.

Najpopularniejsze teksty

Brytyjczycy błyskawicznie wygasili węglowe piece

Budynki zero waste

Shein ma spore kłopoty przez greenwashing

Stacje paliw przyszłości

CO2 trzeba potraktować jak surowiec

Second hand walczy z Fast Fashion