Skip to main content

Kolej podziemna

Brytyjczycy swoją kolej wysokich prędkości budują na ziemi, a częściowo pod nią. Wszędzie, gdzie napotka cenne ekosystemy ma się chować w tunel, aby nie niszczyć natury. W przypadku tego typu projektów sprawa jest o tyle istotna, że trasy są proste jak to tylko możliwe i trudno omijać obszary chronione.

Chodzi o trasę Londyn-Birmingham, która jest elementem High Speed 2 (HS2), najbardziej ambitnego i najważniejszego projektu transportowego w Anglii. „HS2 odegra kluczową rolę w rządowym zintegrowanym planie kolejowym o wartości 96 miliardów funtów. To największa w historii inwestycja publiczna w brytyjską sieć kolejową, która dzięki utworzeniu trzech nowych linii dużych prędkości skróci czas podróży, wesprze lokalne usługi i zapewni nowoczesny, w pełni zintegrowany transport dla północy kraju i w Midlands”, zapowiedziała minister transportu Trudy Harrison.

Odcinek ze stolicy do Birmigham liczący 109 mil (176 km) kolej będzie pokonywać w zaledwie 49 minut. Z punktu widzenia samego środowiska jeszcze ważniejsze, że ponad połowa trasy – 64 mile – ma być schowana pod ziemią. Będą to zarówno krótkie odcinki, jak Long Itchington Wood o długości 1 mili, który ominie wiekowe lasy Warwickshire, jak i najdłuższy na trasie Chiltern Tunel ciągnący się przez 10 mil pod Chiltern Hills. To podziemna trasa, która długością odpowiada mniej więcej drugiej linii warszawskiego metra M2 z Bemowa na Bródno.

 

Podobnie jak w metrze prowadzone są także prace budowlane. Zamiast prostego odkrywkowego wykopu, drąży się tunele specjalnymi maszynami podobnymi do tych używanych w metrze. Co istotne, urobek nie będzie przewożony dużymi pojazdami, które mogą tamować lokalne drogi, ale trafi na taśmociągi, aby zostać wydobyty w miejscu gdzie jego wywóz będzie najmniej uciążliwy.

/Fot: High Speed 2 (HS2)//

Jeszcze nie dodano komentarza!

Twój adres nie będzie widoczny publicznie.

Najpopularniejsze teksty

Zielone uliczki pod pergolami

Amerykańscy nafciarze hojni dla obcych rządów

Płacimy drożej za upalne lato

Brytyjczycy błyskawicznie wygasili węglowe piece

Budynki zero waste

Shein ma spore kłopoty przez greenwashing