Skip to main content

W San Francisco ideę „Farm to Table”, czyli dostaw żywności prosto z pola okolicznych rolników na stół miejskich konsumentów zmieniono na koncept „Farm to Fleet„, czyli zasilania floty elektrycznych aut prądem wytworzonym przez tych samych lokalnych farmerów.

To koncept wymyślony przez firmę Cruise, którą w tym roku magazyn Fast Company uznał, za jedną z najbardziej innowacyjnych na świecie w dziedzinie transportu. Program nazwany właśnie Farm to Fleet został opracowany, aby w pełni elektrycznej flocie samochodów zapewnić dostawy zielonej energii, jednocześnie tworząc możliwość dodatkowego, prostego zarobkowania dla właścicieli winnic i sadów w w Dolinie Środkowej Kalifornii.
„To kolejny krok w realizacji naszej wizji czystszej przyszłości transportu dla wszystkich. Przyszłość, która na dużą skalę może oznaczać usunięcie 2,9 miliona samochodów napędzanych gazem z naszych dróg, przy jednoczesnym zapewnieniu zrównoważonych dochodów i miejsc pracy dla kalifornijskich farm„, przekonuje Rob Grant wiceprezes Gruise odpowiadający za tzw. government affairs oraz wpływ społeczny firmy.

Dysponując własną infrastrukturą do ładowania Cruise sam może pozyskiwać dostawców prądu. I właśnie dlatego postawił na rolników, którzy zainwestowali we własne instalacje fotowoltaiczne, głównie zasilające działające przy farmach chłodnie i sortownie. Jak na każdej farmie fotowoltaicznej i u nich pojawiają się jednak cykliczne nadwyżki w produkcji energii, którą odkupuje właśnie Cruise.

Jest to zresztą rozwiązanie atrakcyjne nie tylko dla rolników, ale także samej Kalifornii, która ma najbardziej ambitną w USA politykę redukcji emisji CO2. Tymczasem Cruise do spółki z BTR Energy, firmą zajmującą się technologiami czystej energii, wyliczyli, że nawet przy umiarkowanym wzroście przejechanych kilometrów, flota pojazdów elektrycznych zasilanych energią odnawialną może zmniejszyć 5,5 mln ton CO2 do 2030 roku. To 22 proc. szacowanej sumy potrzebnej do osiągnięcia celu redukcji emisji jaki postawiła sobie Kalifornia, gdzie transport w największym stopniu przyczynia się do ocieplania klimatu. Łącznie odpowiada za niemal 40 proc. emisji CO2, z czego samochody osobowe około 28 proc.

Jeszcze nie dodano komentarza!

Twój adres nie będzie widoczny publicznie.

Najpopularniejsze teksty

Zalesianie udane tylko w połowie

Co zrobić z górą śmieci

Mięso dawno przestało być naturalne

Szczyt Klimatyczny – co się udało, a co nie

CO2 stało się wkładem do akumulatorów