Skip to main content

Apple w swoich sklepach porzucił plastikowe torby na rzecz papierowych. I nie jest to wydarzenie nieznaczące, ale wręcz strategiczne. Opakowanie jest tu częścią wizerunku firmy. I nie jest to zwykła torba, ale opakowanie, które producent telefonów opatentował.
Kluczowy jest jej ekologiczny wymiar – w co najmniej 60 proc. worka składa się z materiałów pochodzących z recyclingu. Torba jest jednak poddawana wybielaniu, co mocno osłabia jej wytrzymałość. Dlatego do środka wprowadzono wkładkę wzmacniającą, która stanowi rodzaj wewnętrznego rusztowania. I to właśnie ta konstrukcja ma być poddana prawu patentowemu.
Ważne w tym względzie są też papierowe uchwyty. Nie są sztywne i nie wżynają się w dłonie, ale są elastyczne i delikatne – bardziej przypominają sznurowadło. Powstają z włókien papierowych, które są splatane tak jak dzianina.
To nie pierwszy ukłon Apple w stronę ekologii. Zawsze odbywa się to jednak w służbie marketingu – klienci nie mogą odczuć pogorszenia komfortu jaki mają w styczności z produktami firmy.


PRZECZYTAJ TAKŻE:

Jeszcze nie dodano komentarza!

Twój adres nie będzie widoczny publicznie.

Najpopularniejsze teksty

Wiatraki wirujące na falach

Chodniki pijące deszcz

Śmieciarki na dwóch kółkach

Krowy bardziej odporne na upał

Energia ze środka morza

Trek skupuje i naprawia używane rowery

Małe i tanie elektryki