Skip to main content

Wczoraj opublikowaliśmy pierwszą cześć poradnika jak rozładować korki w miastach. Problem jest poważny, średnio korki w  największych polskich miastach, zabierają kierowcom od 5 do 9 godzin miesięcznie dodatkowego czasu. Z danych Yanosika wynika, że średnia prędkość z jaką poruszają się kierowcy w największych polskich miastach wynosi 31,2 km/h. Ale jeśli weźmie się tylko godziny szczytu to średnia prędkość jazdy spada o prawie 10 km/h i waha się między 22 a 25 km/h, Ma to też wymiar finansowy, według wyliczeń firmy konsultingowej Deloitte rocznie cała gospodarka tracą w ten sposób 3,5 mld złotych. Przy tym trend jest jednoznaczny, z roku na rok sytuacja się pogarsza i dotyczy to wszystkich największych miast w Polsce. Dlatego publikujemy drugą część wskazówek amerykańskich ekspertów na temat tego, jak zmniejszyć korki w mieście

Ronda
To akurat dość popularne rozwiązanie, z którego na przebudowywanych trasach chętnie korzystają również polscy drogowcy. Ronda mają kilka zalet, oprócz zwiększenia przepustowości oraz zmniejszenia zatorów drogowych dochodzą kwestie bezpieczeństwo. Zastąpienie nimi znaków stop lub sygnalizacji świetlnej w Filadelfii zmniejszyć poważne wypadki nawet o 75 procent. Wynika to z uproszczenia ruchu (kierowca może tylko skręcić w prawo) oraz konieczności zwalniania kierowcy wjeżdżającego na rondo. Dzięki temu ruch na rondzie jest płynny i nie dochodzi na nagłych zatrzymań, nie ma też możliwości przepychania się innych samochodów

Inteligentne światła
Dla ruchu w każdym mieście kluczowa jest sygnalizacja świetlna. Wystarczy spojrzeć na to co dzieję się na skrzyżowaniach na których doszło do jej awarii. Ulepszoną jej wersją są inteligentne światła, które płynnie i w czasie rzeczywistymi potrafią reagować na ruch samochodów. Dane o ruchu zbierane są za pomocą montowanych na skrzyżowaniach czujnikach ruchu (detektorów i sensorów) oraz obrotowych kamer, a potem wykorzystane do optymalizacji pracy sygnalizatorów świetlnych w danym ciągu komunikacyjnym. W procesie tym brane są pod uwagę dane o liczbie, rodzaju (pojazd uprzywilejowany, autobus) i prędkości pojazdów, a także sytuacji na drodze czy warunkach atmosferycznych.

Jeszcze nie dodano komentarza!

Twój adres nie będzie widoczny publicznie.