Skip to main content

W Clevelend na St. Clair Avenue postanowiono odwrócić kolej rzeczy. Drogi dla samochodów poprowadzić na poboczach, a środek jezdni oddać rowerzystom. Taki układ wynikł trochę z okoliczności. Rowerowa droga została poprowadzona w miejscu, gdzie kiedyś ciągnęły się tramwajowe tory.
Nie jest to jednak zwykły przypadek. Dla władz Cleveland ważne jest nie tylko to aby stworzyć ciągi komunikacyjna dla rowerzystów, ale jednocześnie aby były to trasy bardzo bezpieczne. Układ St. Clair Avenue sprzyja temu: dawne torowisko jest ściśle odseparowane od jezdni, nie tylko zielonym poboczem, ale także szpalerem drzew. Jest to element szerszego projektu stworzenia sieci dróg rowerowych zwanych The Midway, których długość przekroczy 80 mil. Ma to być to cały, profesjonalny system transportowy – poszczególne ścieżki są oznaczone kolorami jak linie metra, a niektóre takie jak na Lorain Avenue będą miały po dwa pasy ruchu – gdzie kwestia bezpieczeństwa jeżdżących jest sprawą zasadniczą.


PRZECZYTAJ TAKŻE:

TORY KOLEJOWE PRZEGRYWAJĄ Z PARKAMI NAD KOPENHASKIM PORTEM ZAWIŚNIE MOST DLA ROWERÓW CZTERY ELEKTRYCZNE KOŁA DO ROWERU
Najpopularniejsze teksty

Bolesne lekcje segregacji śmieci

Rowery „minibusy” z małymi pasażerami

Beton bez cementu

Miesięczny bilet napędza kolej