Dla lokalnej społeczności centra handlowe stają się miejscem spotkań, gdzie można dobrze spędzić czas

  • Data: 3 kwietnia 2019 ·
  • Autor: ·
Dla lokalnej społeczności centra handlowe stają się  miejscem spotkań, gdzie można dobrze spędzić czas
Share

Czy w dobie szybko rosnącego handlu w internecie centra handlowe mogą jeszcze tętnić życiem? Jasne, o ile zmienią swoją funkcję. Klienci odwiedzający galerie handlowe szukają dziś doświadczeń wykraczających poza tradycyjne zakupy. Chcieliby znaleźć się w miejscu, w którym można ciekawie i aktywnie spędzić czas. Dlatego sklepy nie mogą być już jedynym magnesem przyciągającym do galerii. Zyskają te obiekty, które stają się nowymi centrami spotkań dla lokalnych społeczności, gdzie można spotkać się ze znajomymi, coś wspólnie zjeść, pójść na fitness albo po prostu dobrze się bawić w rodzinnym gronie. Dobrym przykładem takiego podejścia jest warszawskie Centrum Handlowe Blue City.
– Żadne inne centrum handlowe w Polsce nie podjęło się takiego wyzwania i nie dokonało tak dużych zmian. Nasza oferta jest unikatowa – mówi Yoram Reshef, Dyrektor Generalny Centrum Handlowego Blue City.


Galerie stają się miejscem, gdzie mamy ciekawie i aktywnie spędzać czas (na zdjęciu TEPfactor nieznany wcześniej w Polsce koncept rozrywkowy, gdzie uczestnicy mają poczuć smak prawdziwej przygody)

Dlatego na przykład otworzony w połowie grudnia FIT/One, od początku nie miał być tylko kolejnym klubem fitness w Warszawie, ale największą, licząca 5 tys. m2, przestrzenią do ćwiczeń w Polsce. Poza standardowymi atrakcjami klub zaoferował zajęcia na platformach wibracyjnych, ćwiczenia z workami bokserskimi oraz Lady Fit, czyli specjalną strefę do ćwiczeń tylko dla pań. Ponadto FIT/One uczestniczy w projekcie Sąsiad 2.0, dzięki któremu pracownicy lokalnych sklepów oraz firm, wynajmujących powierzchnię biurową w Blue Office, mają zniżki na wejście do klubu.
To podejście dobrze wpisuje się w nowy trend w rozwoju przestrzeni handlowych, gdzie celem przestaje być samo kupowanie nowych rzeczy, ale wyprawa po nowe doświadczenia. Galerie stają się naturalnym rozszerzeniem przestrzeni publicznej, miejscem spotkań, gdzie wszyscy są mile widziani.


Warszawskie Blue City angażuje się w lokalne inicjatywy, bo chce odgrywać ważną w życiu okolicznych mieszkańców

Kiedyś główną weekendową atrakcją dla dzieci było zabranie ich na zakupy albo spędzenie popołudnia w McDonalds’ie. Teraz w Blue City mają do dyspozycji takie atrakcje jak kino Helios, Krainę Futbolu, czyli miniboisko piłkarskie ze sztuczną trawą, Time Machine – Zatrzymaj Czas, na którego terenie znajduje się 18-dołkowe interaktywne pole do gry w technologii 3D i UV lub salę zabaw Inca Play. Ta ostatnia została niedawno odnowiona i przebudowana. Oprócz klasycznych atrakcji, w rodzaju zjeżdżalni czy trampolin, oferuje dzieciom zabawy o charakterze edukacyjnym.

Zresztą dla Blue City współpraca z lokalną społecznością nie ogranicza się tylko do udostępniania swoich atrakcji. Od 5 lat finansuje wydawany przez Młodzieżowy Dom Kultury „Ochota” miesięcznik „Korniszon”, do którego artykuły piszą dzieci. Miesięcznik można znaleźć w szkołach, urzędach, bibliotekach, a także w centrum handlowym. Każdy numer zawiera aktualne informacje i relacje z ciekawych wydarzeń, odbywających się w dzielnicy, również działań prowadzonych wspólnie z Blue City


Zyskają te obiekty, które stają się nowymi centrami spotkań dla lokalnych społeczności. Dlatego Blue City otworzyło największy klub fitness w Polsce i pierwsze kino sieci Helios w Warszawie

Organizacja wydarzeń staje się coraz ważniejszą aktywnością centrów handlowych na całym świecie. W Blue City odbywa się ponad 70 wydarzeń rocznie. Według raportu przygotowanego przez międzynarodową firmę doradczą Colliers International zajmuje ono pod tym względem drugie miejsce w Polsce. Imprezy mają bardzo różny charakter – od zwykłych koncertów muzycznych, przez wystawy, po cyklicznie organizowane jarmarki, na których oferowane są produkty regionalne czy targi polskiej mody. Tego rodzaju imprezy dobrze podkreślają lokalny charakter centrum handlowego. Wiele z nich skierowanych jest do dzieci. Blue City nie ogranicza się tylko do aktywności w samej galerii handlowej, angażuje się w organizowany wspólnie z Urzędem dzielnicy Profilaktyczny Festyn Rodzinny. Jest to coroczna impreza, odbywająca się w leżącym po sąsiedzku Parku Szczęśliwickim z okazji Dnia Dziecka.

Tego rodzaju lokalne inicjatywy sprawiają, że centrum handlowe zaczyna odgrywać coraz większą rolę w życiu okolicznych mieszkańców. Znaczenie tego typu obiektów będzie rosło, bo wraz ze starzeniem się populacji oraz z postępującą urbanizacją, rosnąć będzie też zapotrzebowanie na publiczne przestrzenie, w których ludzie będą mogli się spotykać i bezpiecznie, wspólnie spędzać czas.